(NL) Contact

info@marliesvalkering.nl


(EN)

(NL) Over mij

marlies_valkering studeerde in 2007 Cum laude af aan het Grafisch Lyceum in Amsterdam (Grafisch vormgeven). In 2010 studeerde ze aan de Edith Cowan University in Perth – Australië om vervolgens in 2011 af te studeren als docent beeldende vorming aan de Academie voor Beeldende Vorming in Amsterdam. In 2012 werd zij toegelaten voor de Master opleiding aan Sint Lucas in Antwerpen maar heeft uiteindelijk gekozen voor de Master Kunsteducatie in Amsterdam en studeerden daar af in 2017 (MEd).

Exposities: Pakhuis Galerie – Hoorn (2007), Concertgebouw – Amsterdam (2009), Gomboc Gallery – Middle Swan (WA) (2010), Waerdse tempel – Heerhugowaard (2011), AHK-BVO – Amsterdam (2011), 37PK – Haarlem (2012).

Publicaties: KUNST WERKT, T. Barrett, People respond to contemporary art, (Thieme Art, 2010). Analog, free creative journal #4 (Analog fall, 2014). Essaybundel Kunstfilosofie, Master Kunsteducatie (Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, 2016-2017)

Marlies heeft onderzoek gedaan naar het samenwerkingsproces binnen transdisciplinaire ontwerp labs waarin kunst- & bèta docenten en professionals uit de werkpraktijk, samenwerkten aan vakoverstijgend lesmateriaal.


(EN) About me
marlies_valkering graduated at the Graphic Lyceum in Amsterdam (2007). She studied at the Edith Cowan University in Perth – Australia (2010) and in 2011 she graduated as a teacher of visual arts, at the Art Academy in Amsterdam. Marlies graduated the Master of Education in Arts (Med) in 2017 in Amsterdam. Exhibitions: Pakhuis Galerie – Hoorn (NL) (2007), Concert Hall – Amsterdam (NL) (2009), Gomboc Gallery – Middle Swan (WA) (2010), Waerdse tempel – Heerhugowaard (NL) (2011), AHK-BVO – Amsterdam (NL) (2011), 37PK – Haarlem (NL) (2012). Publications: KUNST WERKT, T. Barrett, People respond to contemporary art, (Thieme Art, 2010). Analog, free creative journal #4 (Analog fall, 2014). Essaybundel Kunstfilosofie, Master of Education in Art (Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, 2016-2017). Marlies has researched the collaborative process within transdisciplinary design labs. Art and beta teachers and professionals from work practice, collaborated on cross-disciplinary teaching material.